Матеріально-технічне забезпечення
Навчальний комплекс ліцею побудований за типовим проектом і відповідає Державним стандартам та нормам. Будівлі і споруди комплексу відповідають санітарно-технічним нормативам, що відображено в санітарно-технічному паспорті та дозволах контролюючих органів на організацію і проведення навчання здобувачів освіти.
Для організації навчального процесу в ліцеї функціонує 19 навчальних кабінетів (8-професійно-теоретичної підготовки, 3 – загально-професійної підготовки; 8 – загальноосвітньої підготовки), що становить 100% від потреби для виконання навчальних планів та програм з теоретичної підготовки.
У ліцеї створено і фунціонує 1 сучасний комп’ютерний клас з доступом до мережі Internet, який забезпечений навчальними прикладними програмами та електронними підручниками із загальноосвітніх та професійних предметів. Використання навчальних прикладних программ із загальноосвітньої підготовки складає 73%, загальнопрофесійної – 75%, професійно-теоретичної та професійно-практичної – 85%. Наявна матеріально-технічна база відповідає санітарно-технічним вимогам і в основному забезпечує виконання навчальних планів і програм.
Для проведення занять з фізичної культури в ліцеї є спортивний зал площею 268,2кв.м, обладнаний згідно вимог та спортивний майданчик. Спортивним інвентарем спортзал та майданчик забезпечені на 87% і постійно поповнюється та поновлюється. У ліцеї працюють спортивні секції з футболу, боксу, настільного тенісу, волейболу. Здобувачі освіти беруть активну участь у міських, обласних спортивних змаганнях та спартакіадах. Наявна спортивно-фізкультурна база відповідає вимогам та забезпечує якісну фізичну підготовку здобувачів освіти.
Для успішного виконання навчальних програм за професією «Кухар. Кондитер» для вивчення теоретичного матеріалу в ліцеї створено 2 кабінети: «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» та «Технологія приготування кондитерських виробів». На заняттях використовуються різні форми та методи навчання. Проводяться консультативні заняття щодо письмових екзаменаційних робіт здобувачів освіти випускних груп. У кабінетах є в наявності підручники, збірники рецептур, методичні розробки, рекомендації, опорні конспекти, відповідні наочні посібники, стенди з технологічними картами, муляжі. Кабінети відповідають санітарно-технічним вимогам. Теоретична підготовка здійснюється викладачами, які мають фахову підготовку та відповідну освіту.
Для проведення практичних занять створено 3 кухні-лабораторії, які оснащені обладнанням: електричні плити, холодильне обладнання, електричні котли, електричні пекарські шафи, лінія роздачі, електром’ясорубками, кухонний інвентар, посуд, столові прибори, де здобувачі освіти набувають практичних навиків при виконанні замовлень.
У навчальних приміщеннях передбачені місця для викладачів, індивідуальні місця здобувачів освіти з проходами між ними та місця для збереження навчально-наочних посібників, еталонних зразків, технологічної документації, інструкції з техніки безпеки.
Навчально-методична документація з предметів професійно-теоретичної підготовки розроблена в повному обсязі. Розроблені та складені програми, тематичні, тематично-поурочні плани, критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, завдання тематичного оцінювання. Укладені тематичні та поурочні папки.
Комплексно-матеріальне забезпечення з професії «Кухар. Кондитер» складає 92%.
Для виконання навчальних планів і програм з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» у ліцеї створено кабінети: «Будови та експлуатації автомобілів», «Матеріалознавства», «Охорони праці» та дві майстерні: слюсарна і ремонтна. Фактична забезпеченість кабінетами та майстернями становить – 100%, а оснащеність кабінетів та майстерень складає 93% від потреби.
Навчальна площа на одного здобувача освіти складає – 2-2,5м.кв.
Для виконання навчальних планів і програм з професії «Швачка» обладнано кабінети «Технологія виготовлення одягу», «Основи конструювання одягу» «Охорони праці» і кравецька майстерня, яка обладнана швейними машинками, обметувальними машинками, ручним інструментом, лекалами та інструментами для волого-теплової обробки. Наявна матеріально-технічна база дозволяє здійснювати на належному рівні підготовку кваліфікованих робітників з професії «Швачка». Кабінети забезпечені необхідними методичними, роздатковими матеріалами, на кожне заняття розроблені завдання, які відповідають рівням кваліфікації.
Фактична забезпеченість кабінетів та майстерень становить – 100% , а оснащеність кабінетів і майстерні складає 91% від потреби.
Для повного виконання навчальних планів і програм із професії «Швачка» необхідно замінити застарілі швейні машини сучасними машинами з комп’ютерним керуванням.
Для виконання навчальних планів і програм з професії «Водій автотранспортних засобів» навчальним планом передбачено – кабінети: «Технічного креслення», «Правил дорожнього руху», «Основ безпеки дорожнього руху», «Охорони праці», «Будови і експлуатації автомобіля», ремонтна майстерня та автодром.
Фактична забезпеченість кабінетами, майстернями та автодром становить 100%, а забезпеченість матеріально-технічною базою кабінетів і майстерень складає 87% від потреби.
Навчальна площа на одного здобувача освіти складає 4,2-4,6 кв. м.
Для виконання навчальних планів і програм з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» передбачено кабінети: «Трактори і автомобілі», «Правил дорожнього руху», «Сільськогосподарські машини», ремонтна майстерня, автодром, трактородром.
Кабінети професійно-теоретичної підготовки та майстерні професійно-практичної підготовки забезпечені навчальною літературою, періодичними виданнями, методичними посібниками та підручниками. Наочність у кабінетах систематизована. Наявна матеріально-технічна база дозволяє проводити якісну підготовку кадрів зазначеної професій .
Дана матеріально-технічна база ліцею в основному відповідає вимогам навчальних планів та програм, забезпеченість обладнанням та інструментами складає 91%. Площа на одного здобувача освіти відповідає санітарно-технічним нормам. Дана матеріально-технічна база дає змогу здійснювати підготовку кваліфікованих робітників згідно вимог кваліфікаційних характеристик.
Фактична забезпеченість кабінетами, майстернями, автодром та трактодромом становить 100%, а забезпеченість матеріально-технічною базою кабінетів і майстерень складає 89% від потреби.
Навчальна площа на одного здобувача освіти складає – 3,6-3,8 кв.м.
Кабінети та майстерні професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки забезпечені навчальною літературою, періодичними виданнями, методичними посібниками та підручниками. Наочність у кабінетах систематизована. Наявна матеріально-технічна база дозволяє проводити якісну підготовку кадрів зазначених професій на даному етапі.
Зведені дані матеріально-технічного забезпечення Жидачівського професійного ліцею подані у таблиці 6.1.
Будівлі та споруди ліцею є технічно справними, відповідають санітарно-технічним вимогам і раціонально використовуються в освітньому процесі.
Результати проведеної експертизи показали, що стан розвитку матеріальної бази ліцею в цілому дозволяє виконувати навчальні плани і програми.
Дана матеріально-технічна база ліцею в основному відповідає вимогам навчальних планів та програм, забезпеченість обладнанням та інструментами складає 90-94%. Площа на одного здобувача освіти відповідає санітарно-технічним нормам. Дана матеріально-технічна база дає змогу здійснювати підготовку кваліфікованих робітників відповідно до вимог кваліфікаційних характеристик. Закладом освіти у річному плані роботи передбачено здійснити заходи з поповнення кабінетів та майстерень сучасним обладнанням, інструментом, наочністю, новими дидактичними і методичними матеріалами, підручниками і наочними посібниками.
Разом з тим, частина обладнання слюсарної та ремонтної майстерень фізично та морально застаріла і потребує заміни. Для покращення рівня викладання і впровадження інноваційних методів та технологій навчання необхідно доукомплектувати кабінети загальнопрофесійної, професійно-теоретичної підготовки сучасною оргтехнікою, відеотехнікою, мультимедійними засобами навчання, навчальні майстерні потрібно систематично поповнювати сучасними інструментом відповідно до вимог нових стандартів професійної (професійно-технічної) освіти.