Структура та органи управління

Управління Жидачівським професійним ліцеєм носить державно-суспільний, демократичний характер і здійснюється через колегіальні органи:

  • Педагогічну раду.
  • Методичну раду.
  • Засідання школи педагогічної майстерності та школи молодого педагога.
  • Методичні комісії.
  • Батьківський комітет ліцею.
  • Раду учнівського самоврядування.

Служби супроводу навчального закладу:

Бібліотека

Головним завданням бібліотеки ліцею є надання допомоги здобувачам освіти та педагогам у освітньому  процесі; забезпечення учасникам навчального процесу доступу до інформації, знань, культурних цінностей шляхом використання бібліотечно-інформаційних ресурсів навчального закладу.

Психологічний супровід

Основним змістом діяльності практичного психолога в ліцеї є надання допомоги здобувачам освіти та педагогам у вирішенні проблем і налагодженні міжособистісних стосунків з оточуючими, а також збереження психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу нашого навчального закладу, а також створення умов для успішної соціалізації та адаптації здобувачів освіти, набуття соціальної компетентності, формування і ствердження кожного  як особистості, входження їх в активне громадське життя, об’єднання зусиль родини, навчального закладу, громадськості, для надання допомоги дитині.

 

 Управлінські органи Жидачівського професійного ліцею

З метою оптимізацїї управління діяльністю навчального закладу створено органи управління, робота  яких дає змогу враховувати потреби учасників освітнього  процесу. Наявність розгалуженої структури управлінських органів в ліцеї  вимагає організації їх взаємодії, координації роботи всіх підрозділів.

До структури управлінських органів належать:

— органи колегіального управління (педагогічна рада, нарада при директорі, інструктивно-методична нарада, методична рада, школа педагогічної майстерності та школа молодого педагога);

— адміністрація ліцею (директор, заступник з навчально-виробничої роботи, заступник з навчально-виховної роботи, методист, старший  майстер, керівник фізвиховання, головний бухгалтер, завгосп, інспектор відділу кадрів);

— органи громадського самоврядування (учнівська рада,  профком, методична рада, батьківський комітет).

У Жидачівському професійному ліцеї на основі типового Статуту з урахуванням соціальних, економічних, національних та регіональних особливостей системи професійно-технічної освіти розроблено Статут, відповідно якого функціонує навчальний заклад.

Статут  Жидачівського професійного ліцею — це сукупність норм і правил  життя педагогічного та учнівського колективів з урахуванням їх особливостей і перспектив розвитку.

Він не повинен суперечити основним державним документам про діяльність ПТНЗ, обмежувати права учасників навчально-виховного процесу (викладачів, майстрів виробничого навчання та учнів). Затверджується директором та головою профспілкового комітету та реєструється у Департаменті освіти і науки  Львівської обласної державної адміністрації.

   Педагогічна рада створюється для розгляду складних питань організації навчального процесу, підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів. До її складу входять: адміністрація ліцею,  викладачі, майстри виробничого навчання,  практичний психолог, бібліотекар. Головою педагогічної ради є директор.

Роботу педагогічної ради планують у довільній  формі на початку навчального року відповідно до потреб навчального закладу. Члени ради мають право виносити на її розгляд усі питання освітнього  процесу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але вона повинна збиратися не менше чотирьох разів на рік.

Нараду при директорі  використовують для вирішення термінових питань, пов’язаних з організацією навчально-виробничого та виховного процесів (аналізу успішності учнів, дисципліни в ліцеї, для організації навчальної, виробничої та позаурочної діяльності).  На нараді можуть розглядати роботу окремих педагогів в рамках вивчення передового педагогічного досвіду, виконання стандартів освіти тощо. Періодичність проведення визначає директор ліцею.

 

Управлінська діяльність адміністрації навчального закладу

   Управління Жидачівським професійним ліцеєм є складною системою з багатьма внутрішніми  взаємозв’язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов’язків в адміністрації навчального закладу.

Директор  Жидачівського професійного ліцею. Його діяльність регламентується Положенням про професійно-технічний  навчальний заклад, згідно з яким директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше 3 років, успішно пройшов атестацію керівних кадрів освіти у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. Він є найвищою посадовою особою в ліцеї, діє від імені навчального закладу, представляє його в усіх організаціях, розпоряджається його майном і коштами, укладає договори, видає фінансові доручення, відкриває у банку рахунок, розпоряджається кредитами, видає накази по ліцею, його вказівки є обов’язковими для педагогічного колективу, здобувачів освіти, бухгалтерії та технічних працівників.

Директор організовує планування змісту і забезпечення навчально-виробничого та навчально- виховного процесів, несе за них відповідальність. До його обов’язків належить, також піклування про здоров’я, безпеку здобувачів освіти, про створення умов для  їх позаурочної роботи.

Директор наділений адміністративною владою, і від уміння користуватися нею залежить його авторитет. Він не може бути консервативним виконавцем інструкцій, а мусить бути творчим керівником. Важливо, щоб він був наділений такими рисами, як демократизм, вимогливість, самовимогливість, чесність, відвертість, дипломатичність, мобільність, чуття нового тощо.

Директор керує роботою своїх заступників, узгоджує спільну діяльність адміністрації навчального закладу з громадськими організаціями, педагогів та здобувачів освіти, відповідає за комплектування та набір навчальних груп і працевлаштування випускників.
Один з найголовніших напрямів його роботи — добір і розстановка педагогічних кадрів. У сфері його компетенції організація роботи педагогічної ради, батьківського комітету, загальне керівництво методичною роботою, навчально-виробничим та навчально- виховним процесами, координація самоосвітньої роботи викладачів та майстрів виробничого навчання.

Директор несе відповідальність за організацію роботи з охорони праці і техніки безпеки, забезпечення гігієни праці здобувачів освіти та педагогів.

Заступник директора з навчально-виробничої роботи. Організовує і контролює процес навчання учнів у виробничих майстернях та на об’єктах виробничої практики, їх професійну підготовку, всебічний розвиток і поведінку. Контролює виконання навчальних планів та державних стандартів професійно-технічної освіти, якість знань, умінь і навичок здобувачів освіти здобутих в процесі виробничої діяльності. Сприяє залученню до співпраці з навчальним закладом соціальних партнерів та роботодавців. Організовує участь здобувачів освіти та майстрів виробничого навчання у конкурсах фахової майстерності. Здійснює керівництво загальноосвітньою  підготовкою у навчальному закладі, складає і контролює розклад уроків, графік директорських контрольних робіт, проведення лабораторних робіт, складання державної підсумкової атестації. Відповідає за звітність із питань навчального процесу, організовує роботу методичної ради та предметних методичних комісій. Приймає участь у вивченні передового педагогічного досвіду викладачів

Заступник директора з  навчально-виховної роботи. Організовує позаурочну виховну роботу і дозвілля здобувачів освіти, надає необхідну допомогу класним керівникам, майстрам виробничого навчання та іншим педагогічним працівникам ліцею, які залучаються до виховної роботи. Організовує чергування викладачів в  навчальному корпусі і в гуртожитку.

Розробляє графіки проведення гурткових занять, веде контроль за їх проведенням. В його обов’язки входить організація і координація  художньої самодіяльності навчального закладу, туризму та краєзнавчої роботи, підготовка і проведення традиційних та державних свят навчального закладу. Він підтримує зв’язок з інспекцією у справах неповнолітніх, консультує батьків та керівників гуртків художньої самодіяльності щодо організації виховної роботи з учнями. Розробляє та контролює графіки проведення  профорієнтаційної роботи.

  Методист. Здійснює методичний супровід навчально-виробничого та навчально- виховного процесів. Сприяє зростанню іміджу навчального закладу. Бере участь у організації та роботі педагогічної ради, методичної ради,  організовує та проводить засідання школи педагогічної майстерності та школи молодого педагога, контролює  проведення  засідань методичних комісій. Здійснює  аналіз інноваційних процесів у системі ПТО, прогнозування нових тенденцій та коригування відповідно до них стратегії науково-методичного розвитку ліцею, реалізації інноваційних методик викладання предметів загальноосвітньої та професійно-теоретичної  підготовки, виробничого навчання. Організовує роботи з формування  комплексно- методичного забезпечення предметів і професій, впровадження системи дослідницької, дослідно-експериментальної роботи в ліцеї. Створення в навчальному закладі позитивних інноваційних умов.

Керує роботою методичних комісій. Розробляє методичні документи, рекомендації, які стосуються перспектив розвитку закладу. Створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання.

Старший майстер   Старший майстер  відповідає за організацію та проведення професійно-практичної підготовки в  ліцеї. За посадовими обов’язками він є у підпорядкуванні заступника директора з навчально-виробничої роботи, призначається на посаду та звільняється наказом директора ліцею. Він є педагогічним працівником навчального закладу.

Старший майстер організовує роботу структурного підрозділу відповідно до річного плану роботи навчального закладу. Контролює стан оснащення навчальних майстерень обладнанням, устаткуванням, матеріалами, інструментами, пристроями, технічною і технологічною документацією. Надає директору заявки на обладнання, інструменти, матеріали, необхідні для виконання навчальних планів і програм та заявки на спецодяг та інші засоби індивідуального захисту для здобувачів освіти і майстрів виробничого навчання. Здійснює контроль за організацією та проведенням уроків виробничого навчання.  Погоджує плани уроків майстрів виробничого навчання, плани на день, індивідуальні плани роботи, переліки навчально-виробничих робіт, графіки контролю проходження  виробничої практики, графіки переміщення учнів, переліки кваліфікаційних ( пробних) робіт. Здійснює контроль за веденням встановленої плануючої, облікової, звітної, навчально-методичної документації. Проводить моніторинг рівня педагогічної та професійної компетентності майстрів виробничого навчання. Готує проекти договорів про навчально-виробничу практику та разом із майстрами виробничого навчання визначає робочі місця, що відповідають вимогам навчальних програм для проходження учнями виробничої практики. Організовує навчально-виробничий процес відповідно до навчальних робочих планів, укладених договорів з підприємствами про навчально-виробничу практику, розкладу занять, згідно з робочими програмами професійно-практичної підготовки .

Завідувач господарством. Відповідає за збереження навчальних приміщень і майна, за матеріальне забезпечення навчального процесу, санітарний стан, протипожежну охорону, правильну організацію роботи обслуговуючого персоналу. Контролює процес ремонту та обслугогвування навчальних аудиторій та майстерень. Організовує роботу щодо благоустрою, озелення і прибирання території, забезпечення санітарно-гігієнічних норм під час навчального процесу,постачання необхідних матеріалів для безперервної роботи всіх служб,розробку інструкцій з охорони праці для техперсоналу. Здійснює контроль за роботою всіх працівників технічно-обслуговуючого персоналу.Бере участь в узгодженні умов і складанні договорів поставок з матеріально-технічного забезпечення господарської частини, виконує роботу , пов’язану з підготовкою претензій до постачальників, узгоджує з постачальниками зміни умов укладання договорів, очолює роботу з ресурсозбереження та економії енергоносіїв, керує розробленням нормативів потреби матеріальних ресурсів та енергоносіїв.

 

Органи громадського самоврядування

   З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв’язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (Рада учнівського самоврядування), педагогічних працівників (профспілковий комітет, методична рада), батьків (батьківський комітет ), повноваження яких визначає Статут Жидачівського професійного ліцею. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.

Рада учнівського самоврядування.Рада є органом учнівського самоврядування, склад якого обирають на учнівських зборах навчального закладу. Його діяльність є свідченням реалізації права здобувачів освіти на участь в управлінні ліцеєм, захист своїх прав. Ліцей  визнає повноваження представників учнівського самоврядування, надає їм необхідну інформацію, сприяє участі у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчання, різноманітних видів діяльності і дозвілля учнівського колективу.

Профспілковий комітет. Відповідно до законодавства колектив ліцею (педагогічний, адміністративно-господарський, навчально-допоміжний, обслуговуючий)  утворив незалежну професійну спілку працівників. Адміністрація Жидачівського професійного ліцею погоджує з профспілковим комітетом штатний розклад, навчальне навантаження, розклад проведення уроків, умови праці персоналу, укладає угоди про охорону праці, повідомляє про скорочення робочих місць (не менш ніж за два місяці).

Методична рада. Є колегіальним органом педагогічних працівників, обов’язок якого – сприяти розвитку та удосконаленню методики навчально-виховного процесу, професійної майстерності і творчого зростання викладачів та  майстрів виробничого навчання.  Вона аналізує та обирає найоптимальніші варіанти змісту освіти (навчальних планів, програм, підручників), форм і методів навчально-виховного процесу, способів їх реалізації, розглядає роботу з підвищення кваліфікації медпрацівників, вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду.

Батьківський комітет  є органом батьківського самоврядування, склад якого обирають на загальноліцейних батьківських зборах. Метою його діяльності є сприяння виконанню статутних завдань навчального закладу, забезпечення єдності педагогічних вимог до здобувачів освіти та надання допомоги сім’ї у вихованні й навчанні дітей. Комітет діє відповідно до  Положення. Його рішення мають рекомендаційний характер, які обов’язково розглядаються адміністрацією ліцею.

Батьківський комітет зобов’язаний дотримуватися Статуту ліцею, виконувати рішення, розпорядження адміністрації,  щодо організації навчально-виробничого та  навчально-виховного процесів, оберігати здобувачів освіти від будь-яких форм фізичного та психічного насилля, пропагувати здоровий спосіб життя.

Свої зусилля здебільшого він спрямовує на розвиток матеріально-технічної бази, фінансове забезпечення ліцею, сприяння роботі учнівських об’єднань за інтересами.